Νεο Piaggio MEDLEY – Παρουσίαση

Το Medley μετατρέπει την οδήγηση στο καλύτερο κομμάτι της ημέρας, προσφέροντας την ιδανική λύση στην κίνηση της πόλης!

Piaggio Medley 125/150 του 2016. Θα μπορούσε να το πει κανείς και «μικρό Beverly» αφού του μοιάζει πολύ, πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχει ουσιαστικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις ώστε να γίνει οικονομικότερο και ασφαλέστερο.

Μια νέα γενιά scooter δημιούργησε η Piaggio. Το Piaggio Medley 125 και 150 είναι ένα ελαφρύ scooter πόλης με τροχούς μεγάλης διαμέτρου, τους νέους κινητήρες που το εργοστάσιο ονομάζει iGet στα 125cc (12hp) και στα 150cc (14,7hp), σύστημα Stop & Go (σβήνει στα φανάρια) και δικάναλο ABS για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Design

Το Piaggio Medley έχει σχεδιαστική στενή συνάφεια με το Piaggio Beverly αλλά και ιδιαίτερες λεπτομέρειες (πιο στενή ουρά, άλλο φτερό εμπρός, άλλες ζάντες) ενώ και το εμπρός φως και η «γραβάτα» αν και μοιάζουν με του Beverly είναι πιο μικρά και «ρευστά». Τα όργανα είναι καλοσχεδιασμένα με αναλογικό ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και θερμοκρασία ψυκτικού υγρού ενώ μέσα στο ταχύμετρο βρίσκεται μια οθόνη υγρών κρυστάλλων.

Εργονομία

Η σέλα του Piaggio Medley είναι μεγάλη και ευρύχωρη με αρκετό χώρο για τον συνεπιβάτη και ανοίγει ηλεκτρικά από κουμπί στο τιμόνι (υπάρχει και μηχανικός τρόπος να ανοίξει η σέλα μέσα στο ντουλαπάκι).

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος 36,2lt που σύμφωνα με το εργοστάσιο χωράει δύο κράνη, ένα full face κι ένα flip up (ογκωδέστερο από το full face) που για scooter μεγάλων τροχών είναι μια πολύ θεαματική επίδοσης και σίγουρα αποτελεί λόγο αγοράς και συγκριτικό πλεονέκτημα για την κατηγορία.

Τους χώρους συμπληρώνει το ντουλαπάκι στην ποδιά ενώ η τάπα της βενζίνης βρίσκεται ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, χωρίς αυτό να περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο. Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ και τα μπράτσα της σχάρας ως χειρολαβές για να κρατιέται.

Κινητήρας

Η Piaggio σχεδίασε για το Piaggio Medley έναν εντελώς νέο και σύγχρονο όπως ισχυρίζεται κινητήρα έχοντας υπόψη τις νέες απαιτήσεις για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων, τη μείωση των τριβών και του θορύβου καθώς και την αύξηση των διαστημάτων service.

Η νέα οικογένεια κινητήρων ονομάζεται iGet και αρχικά περιλαμβάνει τα 125 και τα 150cc (φαίνεται ότι θα βγει και σε μεγαλύτερους κυβισμούς). Εχουν επικεφαλής εκκεντροφόρο, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και τροφοδοσία με ψεκασμό. Επειδή είναι καινούργιοι, καλύπτουν την προδιαγραφή Euro 4.

Ο κινητήρας των 125cc έχει διαστάσεις διάμετρο x διαδρομή 52×58,6mm (προσέξτε ότι είναι υποτετράγωνος με μακριά διαδρομή που ευνοεί τη ροπή) και η απόδοσή του είναι στους 12hp στις 8.250rpm με τη ροπή να ανέρχεται στα 11,5Nm στις 6.500rpm.

Ο κινητήρας των 150cc έχει διαστάσεις διάμετρο x διαδρομή 58×58,6mm (ίδια διαδρομή με του κινητήρα των 125cc άρα ίδιος στρόφαλος, με μεγαλύτερης διαμέτρου πιστόνι) και η απόδοσή του είναι στους 14,7hp στις 7.750rpm με τη ροπή να ανέρχεται στα 14,4Nm στις 6.500rpm. Και οι δύο κινητήρες έχουν πολύ καλή απόδοση για τα κυβικά τους και φαίνονται αρκετά ροπάτοι.

Η Piaggio στην ανακοίνωσή της εξηγεί ότι έχει δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή («μανιώδης» αναφέρει η ανακοίνωση) στη μείωση των τριβών καθώς τοποθετήθηκαν ρουλεμάν σε κάθε περιστρεφόμενο μέρος ενώ ο κύλινδρος έχει μετακινηθεί με στόχο τη μείωση των τριβών του εμβόλου. Οι μηχανικοί θόρυβοι στους κινητήρες iGet είναι χαμηλοί σύμφωνα με το εργοστάσιο επειδή έχουν τοποθετηθεί βελτιωμένα υλικά με πιο σωστά μελετημένο σχήμα και με βελτιωμένες ανοχές.

Όπως ανακοινώνει η Piaggio η σειρά κινητήρων iGet έχει πολλά νέα εξαρτήματα, όπως στρόφαλο, κεφαλή, κύλινδρο, πιστόνι, κοκκοράκια με ράλουλα, ενώ όλα τα άλλα κινούμενα μέρη έχουν βελτιωθεί ως προς τη λειτουργία τους και για να μειωθεί το βάρος τους.

Νέας γενιάς είναι και τα ηλεκτρικά του scooter επειδή δεν υπάρχει μίζα αλλά ένας brushless ηλεκτροκινητήρας που εκτελεί τόσο χρέη μίζας όσο και γεννήτριας. Την τεχνολογία αυτή την έχουμε δει αρχικά στο Honda PCX 125 (και άλλα scooter της Hond αργότερα) αλλά πλέον και τα Piaggio Medley 125-150 έχουν τον αυτοματισμό του να σβήνουν μόνα τους στα φανάρια και να ξανανάβουν μετά με το απλό άνοιγμα του γκαζιού. Η Piaggio ονομάζει αυτή τη λειτουργία “Stop & Go” και είχαμε αναρωτηθεί ήδη από το 2012, γιατί η Honda είναι το μόνο εργοστάσιο με αυτή την τεχνολογία. Ε, από το 2016 την εφαρμόζει και η Piaggio και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό. Όλα τα ηλεκτρικά τα έχει εξελίξει η ίδια ηPiaggio.

Άλλη μια καινοτομία του κινητήρα είναι ότι το ψυγείο εμπεριέχεται στον κινητήρα πράγμα που μειώνει το βάρος και κάνει (σύμφωνα με το εργοστάσιο) καλύτερη διαχείριση της θερμοκρασίας του κινητήρα (έρχεται σε θερμοκρασία λειτουργίας ταχύτερα), εις όφελος της κατανάλωσης και των ρύπων.

Νέο είναι επίσης το καπάκι της μετάδοσης που περιορίζει τον θόρυβο περισσότερο, ο οδοντωτός ιμάντας που μειώνει τις παθητικές απώλειες και η ρύθμιση των τροχαλιών βελτιώνει την οδηγισιμότητα, τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Νέο είναι επίσης και το φίλτρο αέρα.

Η κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι χαμηλή στα 2,10lt/100km για το Piaggio Medley 125 και στα 2,17lt/100km για το Piaggio Medley 150.

Πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα

Το πλαίσιο του Piaggio Medley είναι καινούργιας σχεδίασης, κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες, με ατσάλινα ελάσματα ως ενισχύσεις προκειμένου να γίνει στιβαρότερο. Το μεταξόνιο είναι στα 1.356mm πράγμα που φανερώνει ότι το Piaggio Medley είναι ένα μαζεμένων διαστάσεων scooter (ενδεικτικά το Piaggio Beverly 300 έχει μεταξόνιο 1.535mm) ενώ και το βάρος του είναι σε αρκετά φιλικό επίπεδο στα 138kg με καύσιμα.

Το πιρούνι εμπρός έχει καλάμια διαμέτρου 33mm (αρκετά μεγάλα για την κατηγορία) ενώ πίσω έχει δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις.

Οι τροχοί είναι διαμέτρου 16in εμπρός με λάστιχο 100/80 εμπρός και 14in πίσω με λάστιχο 110/80 (σχετικά λεπτά είναι τα λάστιχα).

Τα φρένα αναλαμβάνονται από ένα δίσκο με διάμετρο 260mm εμπρός και 240mm με διέμβολες δαγκάνες. Το ABS είναι στα βασικό εξοπλισμό και προσφέρει αυξημένα για την κατηγορία επίπεδα ασφαλείας.

Νέα οικογένεια scooter Piaggio

Η Piaggio φτιάχνει ένα νέο μοντέλο με νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά μετά από αρκετό καιρό. Το νέο Piaggio Medley125150 μάλιστα μπαίνει σε μια αρκετά δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι πολύ καλά εξοπλισμένο. Πέρα από το σύστημα που έχει για να σβήνει στα φανάρια, διαθέτει ABS και χώρο για δύο κράνη κάτω από τη σέλα: όλα αυτά θα φανούν σίγουρα πάρα πολύ χρήσιμα στην καθημερινότητα των ιδιοκτητών του. Πιστεύουμε επίσης ότι η τιμή θα κυμανθεί όπως μας έχει συνηθίσει η Piaggio σε λογικά επίπεδα.

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

Piaggio (επίσημο site)

GALLERY Piaggio MEDLEY

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Piaggio Medley 125 [150] (2016)
Κινητήρας Piaggio iGet, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52,0 x 58,6 [58 x 58,6]
Χωρητικότητα (cc) 125,5 [154,8]
Σχέση συμπίεσης
Μέγιστη ισχύς 12hp (9kW ) / 8.250rpm [17,7hp (11kW ) / 7.750rpm]
Μέγιστη ροπή 1,17kgm (11,5Nm) / 6.500rpm [1,46kgm (14,4Nm) / 6.500rpm]
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Υγρό κάρτερ
Κιβώτιο CVT
Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό με ελάσματα ως ενισχύσεις
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 33mm, με διαδρομή 88mm
Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 76mm. Ρύθμιση της προφόρτισης σε 5 βαθμίδες
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Μπροστινό ελαστικό 100/80-16
Πίσω ελαστικό 110/80-14
Μήκος (mm)
Πλάτος (mm)
Υψος (mm)
Υψος σέλας (mm) 878
Μεταξόνιο (mm) 1.396
Ιχνος (mm)
Γωνία Caster
Βάρος (kg) 138 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 7

 

Video Παρουσίαση

Add a Comment